Astře sledované vlaky

 Pan Zvolánek se svým novým kolegou Janem Pondělíčkem připravovali změny v dopravě. Když měnili trasy tramvají, přišli na „převlékání tramvají“ v zastávce Ortenovo náměstí. Když totiž přijela tramvaj číslo 14, byla z ní najednou tramvaj číslo 24. Převlékání tramvají bylo u každého druhého spoje. To musí pryč! My uděláme lepší změny, aby lidé nemuseli přestupovat z tramvaje na tramvaj, respektive z autobusu na tramvaj, jako tomu bylo u autobusové linky 123, která končí na Kavalírce. Z linky 22 bude linka 25 a obráceně. Vyhlašuji akci „Astře sledované vlaky!“, protože se to bude konat u zastávky Astra. Linka 1 pojede v nové trase Vozovna Kobylisy – Podbaba, linka 2 na Kubánské náměstí, linka 3 na Kotlářku a ve špičce pracovního dne na Sídliště Řepy, linka 4 na Ústřední dílny DP a bude se nově jmenovat Vozovna Hostivař, linka 5, 6 a 7 beze změny, linka 8 na Lehovec, linka 9 na Starý Hloubětín, linka 10 na Vozovnu Kobylisy, linka 11 na Lehovec, linka 12 na Lehovec, linka 14 na Vozovnu Pankrác, linka 16 po trase linky 25 na Bílou Horu ve směru Lehovec přes zastávku Hládkov a ve směru Bílá Horu přes zastávku Pohořelec, linka 17 bude jezdit přes zastávky Malostranská, Malostranské náměstí, Helichova, Újezd, Národní divadlo, Národní třída a Myslíkova, linka 18 přes zastávky Čechův most, Nábřeží Kapitána Jaroše, Strossmayerovo náměstí, Kamenická, Letenské náměstí, Korunovační a Sparta, linka 20 přes zastávky Astra, Pražský hrad a Královský letohrádek, linka 22 přes zastávky Chotkovy sady a Hradčanská, linka 24 na Petřiny, linka 25 na Nádraží Braník, linka 26 na Vypich. Linky Autobusů budou ještě složitější, ale nebudou přestupy, spíše okliky, a dlouhé doby jízdy. Zastávky budou přejmenovávané, budou i zastávky nově na znamení a některé budou zrušené a také nově zřízené, například tramvajová zastávka Astra. Od září 2021 byly změny realizovány a lidé se obraceli na dopravní podniky většinou v dobrém, ale nelíbily se jim okliky a dlouhé doby u linek autobusů. Tramvaje jezdily i po nových tramvajových tratích. Tím se vylepšila dostupnost tramvají, a to přispělo k větší spokojenosti pasažérů.

Jan Pondělíček, 10. ročník ZŠ