Facebook YouTube

Environdotyky 2025

Nezisková organizace Trnka, n.o. (E10080467) jako příjemce ve spolupráci s partnery:

1.    Spojená škola internátna, Bratislava (E10363992 – SK)

2.    Spojená škola internátna, Levoča (E10363990 – SK

3.    Škola Jaroslava Ježka, Mateřská škola, základní škola, praktická škola a základní umělecká škola pro zrakově postižené, Praha (E10363994 – C

4.    Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Praha (E10363997 – CZ)

začaly společně realizovat projekt financovaný Evropskou unií:

Environdotyky 2024-2-SK01-KA210-SCH-000267418

 

Cílem projektu je přiblížit zdravotně znevýhodněným žákům téma udržitelnosti životního prostředí zajímavou a přístupnou formou pro daný typ postižení – pomocí speciální pomůcky – 3D přehrávací konzole, která spojuje 3D modely s audiovizuálním výstupem.

Partnerské školy se budou podílet na tvorbě zadání pro výrobu 3D modelů a výstupů k nim. Práci s 3D přehrávací konzolí si žáci vyzkoušejí na workshopu v Bratislavě v květnu 2025 (2 témata) a na workshopu v Praze v říjnu 2025 (2 témata). Součástí workshopů bude i doprovodný program.

  • V naší škole se utvořila skupina 6 žáků z 5. – 9. ročníku ZŠ, kteří se do projektu Environdotyky chystají zapojit nejaktivněji. Jsou to Vítek, Tadeáš, Mariia, Vendula, Barbora, Amélie. Skupinu vedou PaedDr. Martina Helešicová a Mgr. Petra Rybová.
  • Společně se věnujeme tématům z projektu a chystáme se na workshop do Bratislavy, který se uskuteční v termínu 21. – 23. 5. 2025.
  • 7. 4. se naše povídání točilo kolem spotřeby vody. A že jí tedy spotřebujeme! Skutečnost, že vytíráme podlahu nebo splachujeme WC pitnou vodou je opravdu velké plýtvání. Závěrem jsme si dali úkol, že zjistíme skutečnou spotřebu vody v naší rodině a cenu za 1 m3 vody v místě, kde žijeme.

 

  • 10. 4. přijel na setkání do Prahy celý tým z Bratislavy. Po návštěvě školy pro sluchově postižené, dorazili hosté k nám. Konzultovali jsme návrhy pro aktivitu 2, tzn. jak by měly desky 40 cm x 40 cm s 3D modely na téma vodní hospodářství a udržitelný rozvoj vypadat. Návrhy jsme konzultovali i se Spojenou školou z Levoči.

  • Další setkání naší skupiny se uskutečnilo 14. 4. řešili jsme, jak vypadá „pasivní dům.“